3 November 2015

coc : clan lawe blko

assalamualaikum :)

wew ! sapa cakap game nih base on jantina ? bila orang tengok aku main coc. muka mesti buat-buat terkejut lah, pelik lah. tak payah duk pelik sangat lah. nih zaman dah 2015 dah. boleh jadi overall semuanya. kalau sentiasa nak jadi 'gadis melayu terakhir' memang ramai lah yang jadi mangsa penjahat rata-rata di dunia hari ni, so, kena jadi kakak sado, tapi jangan terlebih macam kak yong yang masuk penjara baru-baru ni. haish ! memalukan Kelate ambo sungguh .
so, back to our topik ! aku start main awal tahun nih, imiey, coursemate aku yang suruh tolong dia, aku plak kaki gamer, aku try lah slow-slow main clash of clans nih. mula-mula main blur, tengok abang aku main plak tuh hahaha. masa tuh nama aku letak 'miss D'. kahkahkah entah apa-apa je lah kan ?! sebab aku ingat time tuh sementara je, nak main kejap je kan. Imiey jugak lah yang support aku main, ajar sikit-sikit. lepas tuh jumpa lah orang-orang dalam clan tuh, majoriti lelaki kot, ada ke tak erk perempuan ?! aku tak ingat sangat lah. sebab aku tak join sangat chatting dorang. time tuh ada lah sorang nih, nama coc dia 'hahaha', betul dah kot. dia nih suka mengarut, kacau-kacau orang. suka lah main angin aku. itu lah ini lah, jarang-jarang aku layan, dan kebanyakannya aku jadi silent reader reader. time tuh, Imiey a..k.a Rahimi jadi leader clan tuh, lepas tuh tetiba dia nak left clan, bagi lah aku jadi leader. what ?! terkejut aku time tuh. ye lah, kita budak baru nak up, takkan lah nak handle clan kan ?! war aku tak tau. search war aku tahu, majoriti COC aku tak tahu ok. dah time tuh aku layan HAHAHA tu je kan, aku pun bagi dia leader. melambung dia puji aku plak ! hahaha. kalau dah bongok kan ?!
lepas tu, COC update, boleh tukar nama, aku pun tukar lah 'FADYRA' haha lekat sampai sekarang, ye lah sekali je ye bleh tukar. lepas aku tukar, HAHAHA pun tukar jugak Apix HAHAHA . hok aloh lambat nakat dio nih ! haha. lepas lama berhubung di COC, mulalah nak tukar ID wechat. lepas tuh sambung, kat wechat, bukan sambung, baru nak intro diri masing-masing. hok aloh ! lucu lah. dia main angin macam biasa. haha kalau aku tak uninstall and reinstall mesti ada lagi chatting dia. poyo tak usah nak cakap. hahaha orang lelaki macam mana sangat kan dengan perempuan, puji tu lah, puji ni lah. haha . aku just follow the flew, tak amik serius, biar angin dia lepas. hahaha. lepas seorang je wechat, add-add jadilah sebuah group chat besar. hehe. tak ada lah besar sangat, hanya geng kacip, betul-betul rapat je duduk dalam clan tuh. memang geng-geng otai, seniorita gitu ! haha. bila rapat pulak, ajak makan lah, ajak raya kat rumah lah. hehe. sampai sekarang, gila-gila hari tuh jadi kewajipan, kalau tak, rasa pelik je sehari tuh. haha . Tapi banyak dah dilalui bersama. Chewaah ! Ye lah asyik-asyik nak mengata je . Haha lepas tuh mula lah start nak gaduh, and mintak maaf. Haha pandai pulak kan mintak maaf, dorang lah, ringan sangat mintak maaf, aku? Haha aku macam biase lah, belagak je tak ada apa-apa. Tapi alhamdulillah dapat kenal mereka, beribu kawan, beribu karenah. Pandai-pandai lah ye

awak, pandai-pandailah double click untuk tumbesaran gambar hehe

th6
ok, aku start screenshot yang level nih ye .
sebab before aku guna zenfone, aku guna tab je maen coc, dan tak boleh screenshot tab tuh. hampeh betul ! kita nih suka simpan memory lah kononnya. so, tak ada lah nostalgia 'Miss D'



th7
time nih memang tengah up, berjinak-jinak join war, even susahnya nak hancur, nak dapat bintang apa, tapi tibai je. haha . bila start ada naga tuh, baru semangat sikit, macam ada 1power yang digenggam hahaha. abang aku perli aku slow, dia balik raya sekali tuh, aku dah strong sikit troops aku, naga level 2 dah !



 bila tengok clan orang lain, buat bentuk-bentuk, kita pun nak try jugak, berlagak kreatif lah katakan. last-last orang lain ok, yang aku tiru mesti tak jadi 100% macam orang yang aku tiru. selalu youtube lah aku bukak and tiru.


th8
nih lah base yang paling aku suka, biasalah makin up th, makin up lah cost nak upgrade semua-semua, so aku kena jaga elok-elok aset aku dari mudah dirompak orang. bila sampai th8, aku cukup berserabut, banyak perkakas boleh tambah, aku jadi malas susun lah, hah ! lantak dia je aku susun, yang penting aku jaga aset-aset dari mudah dirompak. dan satu perkara lagi yang aku tak suka, bila th nih, upgrade punyalah makan masa, setakat nih yang paling lama upgrade dragon level 3, 9 hari tak silap. huh ! nasib aku kelas harituh, so aku maen hari minggu je, tak ada lah aku nih menunggu sangat kan ?! yang aku tercari-cari cara nak hack coc, aku nak builder ramai, nih ada 3 je, gems pun lambat lagi nak cukup 1000, last sekali. relax and main je lah kan.


ok ! ini yang terlatest aku screenshots.
upgrade se-upgradenya ye cuti semester sebulan ni, masa ni lah nak main kan?!

HAHA panjang elok je aku cerita kan ?! Aku tau orang tuh tak suka aku cakap pasal coc, tapi biarlah, my soul ok. Haha. Orang tak paham apa kita paham, dan semestinya laen orang laen minat kan ?! Tapi satu je aku boleh buat bila-bila masa, aku nih ada terdetik nak stop dah maen nih, tapi sayang weh. Aku nih cepat bosan, tapi kalau aku stop, aku akan cari balik bila rasa nak main nanti. Sebab tuh, tak jadi balik lah. bosan-bosan aku pun, aku ada 2 akaun coc okay, haha. tengah up lagi. baru naik TH. laen kali aku intro hehe.  Tunggu bakal suami cakap apa, dia support ke tak erk ?! Hahaha. Jom join clans aku , nama LAWE BLKO - LAWE BLKO - LAWE BLKO . Memang eja macam nih ok ?! Jangan tanya banyak. Haha .

Lot of love my coc, lawe blko ♡

No comments:

Post a Comment